Cabines 85grudzień 2016 - styczeń 2017
Makijaż biznesowy
powrótMakijaż
Naturalny, stonowany, a jednocześnie wyrazisty. Podkreślający urodę, ale również profesjonalizm i zdecydowanie. Połączenie tych – wydawałoby się sprzecznych – cech nie jest rzeczą łatwą. Poznajmy bliżej zasady wykonywania dobrego makijażu biznesowego.
Makijaż biznesowy nie jest obecnie wymysłem wysoko postawionych kobiet, ale rodzajem makijażu, na który jest zapotrzebowanie. Możemy na nim zarobić prawie tyle samo, co np. na makijażu ślubnym lub wieczorowym. Nie mam tu na myśli pań, które będą codziennie przychodziły do naszych gabinetów na tego typu usługę, bo takich będzie niewiele, ale raczej inne formy zarobku. Należą do nich indywidualne lekcje makijażu oraz szkolenia i pokazy dla pracowników lub osób dopiero szukających pracy.
Na wywołanie pierwszego wrażenia mamy maksymalnie kilkanaście sekund. Jest to czas, w którym potencjalny klient lub pracodawca zwróci uwagę na nasz wygląd, a szczególnie na twarz. Zbyt mocny lub nieestetyczny makijaż może go zniechęcić, natomiast harmonijny sprawi, że wypadniemy profesjonalnie i wzbudzimy zaufanie.
Czym charakteryzuje się makijaż biznesowy? Liczy się w nim trwałość, naturalność, harmonia. Dążymy do zamaskowania niedoskonałości i podkreślenia urody. Jest on bardzo zbliżony do makijażu dziennego, ale odrobinę od niego wyraźniejszy, a zarazem stonowany.
Podstawowe zasady w makijażu biznesowym:
-
Ma to być makijaż bardzo trwały, a zarazem naturalny. Zamiast ciężkich, kryjących fluidów wybierajmy lżejsze podkłady, pod które użyjemy bazy przedłużającej trwałość. W zależności od typu cery może być matująca, nawilżająca lub korygująca. W przypadku Agaty potrzebny był lekki nawilżający krem-baza pod makijaż i odrobina korektora.
-
Używajmy cieni w naturalnej kolorystyce: brązów, beżów, brzoskwini, najlepiej o wykończeniu matowym bądź satynowym. Zbytni błysk i perła nie są tu wskazane. Zamiast eyelinera użyjmy kredki, którą możemy rozetrzeć z cieniem i podkreślić linię rzęs. Klientki o delikatnej urodzie zachęcajmy do przejścia na ciemnobrązowe i brązowe kredki oraz maskary. Pokażmy, jak naturalnie podkreślić brwi za pomocą cieni lub specjalnego wosku. Do podkreślenia spojrzenia modelki użyłam morelowych cieni, ciemnobrązowej konturówki, którą roztarłam, oraz tuszu do rzęs. Brwi zostały pociągnięte brązowym cieniem i utrwalone woskiem.
-
Usta powinny być naturalne. Jeżeli chcemy użyć pomadki i konturówki, wybierajmy jasne, naturalne odcienie. Wargi mogą być przeciągnięte jedynie błyszczykiem, który pozwala na szybkie i częste poprawki w miejscu pracy. Usta Agaty zostały pociągnięte nawilżającym błyszczykiem w odcieniu brzoskwini.
Zdjęcia: Wojciech Serwach
Modelka: Agata Chrośniak
Makijaż: Emilia Świątek-Serwach
Fryzura: Ewelina Gralak
Emilia Świątek-Serwach
Makijaż biznesowy nie jest obecnie wymysłem wysoko postawionych kobiet, ale rodzajem makijażu, na który jest zapotrzebowanie. Możemy na nim zarobić prawie tyle samo, co np. na makijażu ślubnym lub wieczorowym. Nie mam tu na myśli pań, które będą codziennie przychodziły do naszych gabinetów na tego typu usługę, bo takich będzie niewiele, ale raczej inne formy zarobku. Należą do nich indywidualne lekcje makijażu oraz szkolenia i pokazy dla pracowników lub osób dopiero szukających pracy.
Na wywołanie pierwszego wrażenia mamy maksymalnie kilkanaście sekund. Jest to czas, w którym potencjalny klient lub pracodawca zwróci uwagę na nasz wygląd, a szczególnie na twarz. Zbyt mocny lub nieestetyczny makijaż może go zniechęcić, natomiast harmonijny sprawi, że wypadniemy profesjonalnie i wzbudzimy zaufanie.
Czym charakteryzuje się makijaż biznesowy? Liczy się w nim trwałość, naturalność, harmonia. Dążymy do zamaskowania niedoskonałości i podkreślenia urody. Jest on bardzo zbliżony do makijażu dziennego, ale odrobinę od niego wyraźniejszy, a zarazem stonowany.
Podstawowe zasady w makijażu biznesowym:
- Ma to być makijaż bardzo trwały, a zarazem naturalny. Zamiast ciężkich, kryjących fluidów wybierajmy lżejsze podkłady, pod które użyjemy bazy przedłużającej trwałość. W zależności od typu cery może być matująca, nawilżająca lub korygująca. W przypadku Agaty potrzebny był lekki nawilżający krem-baza pod makijaż i odrobina korektora.
- Używajmy cieni w naturalnej kolorystyce: brązów, beżów, brzoskwini, najlepiej o wykończeniu matowym bądź satynowym. Zbytni błysk i perła nie są tu wskazane. Zamiast eyelinera użyjmy kredki, którą możemy rozetrzeć z cieniem i podkreślić linię rzęs. Klientki o delikatnej urodzie zachęcajmy do przejścia na ciemnobrązowe i brązowe kredki oraz maskary. Pokażmy, jak naturalnie podkreślić brwi za pomocą cieni lub specjalnego wosku. Do podkreślenia spojrzenia modelki użyłam morelowych cieni, ciemnobrązowej konturówki, którą roztarłam, oraz tuszu do rzęs. Brwi zostały pociągnięte brązowym cieniem i utrwalone woskiem.
- Usta powinny być naturalne. Jeżeli chcemy użyć pomadki i konturówki, wybierajmy jasne, naturalne odcienie. Wargi mogą być przeciągnięte jedynie błyszczykiem, który pozwala na szybkie i częste poprawki w miejscu pracy. Usta Agaty zostały pociągnięte nawilżającym błyszczykiem w odcieniu brzoskwini.
Modelka: Agata Chrośniak
Makijaż: Emilia Świątek-Serwach
Fryzura: Ewelina Gralak
